Prinášame vám návod, ako si v Internet Bankingu jednotlivých bánk nastaviť, aby banka posielala email do SuperFaktúry pri každom pohybe na účte.
SuperFaktúra potom automaticky pridelí platbu ku správnej faktúre, či nákladu.
Tieto emaily musia chodiť priamo z banky, funkcia neakceptuje „forwardnuté“, alebo inak preposielané emaily.
! Dôležité pre toto nastavenie je vedieť svoju bmailovú adresu. Tu nájdete vo vašom účte SuperFaktúry v časti „Nastavenia->Aplikácia->Automatické párovanie„. Na tejto stránke ju nájdete v políčku „Váš email„.
Ako si nastaviť zasielanie e-mailov?
1. VÚB Banka
2a. Tatra Banka – nový IB (html)
2b. Tatra Banka – starý IB (flash)
3. Slovenská sporiteľňa
Zasielanie tzv. emailových notifikácií o obratoch na účte na osobitný bmail (t.j. email, ktorý máte vygenerovaný v SuperFaktúre v časti Nastavenia >> Aplikácia >> Automatické párovanie) si vybavíte priamo na pobočke Slovenskej sporiteľne, a.s. alebo telefonicky cez ich Klientské centrum.
Podľa našich terajších informácii nastaviť si zasielanie emailových notifikácii na osobitnú emailovú adresu priamo v novom internetbankingu George nie je možné (viete si tam nastaviť len zasielanie denných výpisov a len na váš kontaktný email, čo nie je žiadúce), ale pracovníci banky s takýmto nastavením emailových notifikácií, ktoré budú zaslané hneď po obrate na účte a na osobitnú emailovú adresu (pozor, nie na kontaktnú!), dokážu pomôcť.
Krokový postup pre nastavenie zasielania notifikácii o obrate na účte pre bankovníctvo Business24:
1. Prihláste sa do B24 a vyberte subjekt v hornom roletovom menu.
2. Kliknite na kartu Nastavenia a zvoľte „Notifikácie“.
3. Kliknite na modré tlačidlo „Pridať notifikáciu“.
4. Vyberte typ notifikácie: „20401 | Notifikácia o obrate na účte“.
5. Zvoliť Typ odoslania e-mail.
6. Zadajte e-mailovú adresu Vašej bmailovej schránky na SuperFaktúre pre párovanie pohybov.
7. Zadajte účet a ostatné parametre notifikácie (napr. len kredity, suma od-do a podobne. Predvolene sa zasielajú všetky pohyby).
8. Zvoľte „Bez šifrovania“ (v opačnom prípade by SuperFaktúra údaje v notifikácii nemohla prečítať).
9. Kliknite na „Ďalej“ a potom „Podpísať“.
4. FIO
5. ČSOB
Internet banking 24
Moja ČSOB
6. OTP
7. UniCredit Bank
Poznámka: Bohužiaľ, UniCredit Bank prestala v emailových notifikáciach zasielať informáciu o VS, ktorá je pre spárovanie platby s faktúrou podstatná. Notifikácie z UCB tým pádom SuperFaktúra už viac nedokáže spárovať.
8. Prima banka Slovensko
Dobry den,
IB v TB mi nechce zobrat vasu vygenerovanu emailovu adresu.
Dakujem
Martin
Pokiaľ nastane podobný prípad napíšte nám na info@superfaktura.sk, prípadne cez livechat, alebo nám zavolajte, vygenerujeme Vám novú emailovú adresu.
perfektne! uz sa neviem dockat kedy pride prva platba a sama sa sparuje – usetri mi to kopec casu – tesim sa!!!
Teší nás, že sa tešíte, my sa tešíme tiež :))
A ako nastavim s SLSP, aby sa tie emaily o kazdom pohybe na ucte odosielali na moju „superfaturovu“ emailovu adresu? Doteraz som mal podla tohto nastavenia, ktore uvadzate v navode svoju vlastnu mailovu adresu a nechodili mi ziadne maily, tak pochybujem, ze teraz len tak zacnu.
Mam pocit, ze tento navod je nekompletny – nepomohol mi nastavit automaticke parovanie platieb.
Dobrý deň Michal, pridali sme do návodu ďalšie screenshoty, ktoré ukazujú ako nastavíte v SLSP zapnutie emailových notifikácii.
Dobrý deň, pre SLSP by som ešte doplnil, že ak má používateľ viacero účtov pod svojím kontom email sa dá nastaviť cez „Detail účtu“ pole „Špeciálna e-mail adresa:“.
Dobrý deň, prosím, ako nastavím automatické párovanie platieb v SLSP, žiadne spomínané screenhoty vo Vašom návode nevidím, asi sú tieto komenty už staršie… Dá sa to nastaviť online alebo musím ísť na pobočku SLSP?
Dobrý deň, komentáre z roku 2015 patrili ešte ku starým screenshotom k starému IB. V roku 2018 zmenila SLSP svoj starý IB na nový – Georga. Na to, aby sme vedeli platby automaticky párovať s faktúrami v SuperFaktúre, je potrebné emailové notifikácie z Georga zasielať na osobitnú emailovú adresu (ktorú nájdete vygenerovanú v SuperFaktúre). V George-ovi si aktuálne ako používateľ viete nastaviť pre zasielanie emailových notifikácii o obrate na účte len jednu emailovú adresu a to kontaktnú, ktorú je nežiadúce meniť na tú vygenerovanú v SuperFaktúre. Preto je potrebné, aby Vám v banke nastavili zasielanie emailových notifikácii na osobitnú emailovú adresu (nie na kontaktnú), pričom kontaktná emailová adresa Vám má ostať zachovaná pre iné záležitosti, ktoré riešite s bankou a na ktorý Vás banka kontaktuje.
Ako dlho trva parovanie platieb? To funguje na zaklade nejakeho intervalu? Cez vikendy to tiez paruje? Dakujem.
Uhradil som si testovacne medzi sebou, ale zatial nenotifikuje prijatie platby.
Dakujem a drzim palce, velmi ste mi prislo v hod s jednym projektom. Vasa faktura mi mi pomoze mat o par ludi menej na fakturacnom.
Cez víkendy platby do banky nezvyknú chodiť, takže banky zasielajú notifikácie až v pondelky. Notifikácie chodia z banky do SuperFaktúry chvíľu resp. pár minút po zaznamenaní kreditu/debetu na bankovom účte. Každá banka však môže mať svoje špecifiká, ako často zašle notifikáciu. Či niekoľkokrát denne, alebo len 1-krát denne.
Dobrý deň, s mbank sa neviete dohodnúť aby to fungovalo? 🙂
Ahoj, Peter. U mBank si vieš nastaviť len jeden email. Ak by si si nastavil zrovna systémový bmail, chodilo by k nám z mBank aj to, čo by si nechcel/potreboval mať na osobnom email-e, takže preto párovanie s mBank spraviť nie je možné resp. skôr vhodné. Taktiež mBank notifikácie obsahujú súhrnný prehľad operácií z predchádzajúceho dňa (podľa nás by malo byť, keď už ide o automatizáciu, párovanie okamžité a nie za predchádzajúci deň) a taktiež je táto notifikácia odoslaná len raz za deň. Z týchto dôvodov nepovažujeme mBank za vhodnú na automatické párovanie platieb.
co uz s nimi, dakujem 🙂
Nieeee ja mám mBank a práve sa pokúšam naštartovať superfaktúru 🙁
Dobrý deň.
Je možné platby automaticky párovať aj so službou Trust Pay?
Ďakujem
Dobrý deň prajem,
žiaľ, automatické párovanie so službou TrustPay nie je dostupné.
Sparovanie platieb s 24pay?
Spárovať platby s 24pay nie je možné automatickým spôsobom. V SuperFaktúre je však možné nahrať spätne výpis z tejto platobnej brány – konkrétne cez nástroj „Import bankových výpisov“.
V CSOB to vyzera, ze sa tiez da nastavit iba jeden email. Skusal to niekto s viacerymi? Volal som aj na infolinku, ale tam slecna nevedela, kde je sever a poslala ma na pobocku…
Máte pravdu, aj podľa našich informácií sa v ČSOB dá nastaviť, trochu prekvapivo, iba jeden email. Myslím, že ani návšteva pobočky v tomto smere nepomôže, možno akurát skúsiť napísať na podporu ČSOB email.
Bohužel v ČSOB je možné pouze jeden email. A Superfaktura neumí přijímat avizo o platbách z jiných emailů, takže redirect emailů nejde. Nemáte nějaký workaround? CZ podpora je dost protiklientská a neumí prakticky nic vyřešit.
Dobrý deň pán Kučera. Mrzí ma, že našu podporu považujete za protiklientskú napriek tomu, že sme s Vami na túto tému otvorene a intenzívne komunikovali. Tak ako sme Vám nedávno vysvetľovali v niekoľkých emailoch, ktoré sme si vymenili, spracovávanie preposlaných emailov by otvorilo viaceré potenciálne problémy a riziká. Byť spoľahlivou službou je pre nás kriticky dôležité, preto sme sa rozhodli Váš návrh aktuálne nezapracovávať.
Pan Simo, Pavel pisal, ze „CZ podpora je protiklientska“, tym mal zrejme na mysli skor podporu CSOB, nie Vasu.
Zdravím, ako je to s FIO ? V IB ked to nastavujem su denne/tyzdenne… notifikacie no nevidim moznost ze sparovat v realnom case pridanu uhradu… aktualizuje sa to denne teda ci ako to tam je ?
Dakujem
Peter
Dobrý deň, Peter. Zrejme sa namiesto emailových notifikácii o „Pohyboch“ snažíte nastaviť notifikácie o „Zostatku na účte“. Ak máme správne info, tak pri emailových notifikáciach pre „Pohyby“ sa vo FIO IB frekvencia nastaviť nedá – sú totiž zasielané bezodkladne.
v SLSP sa to neda nastavit ani telefonicky. Pracovnicka na telefone mi povedala ze iba na pobocke 🙁
Tato sluzba je nepouzitelna, koli tomu na pobocku cakat hodinove rady nepojdem..
V novom internet bankingu od SLSP (George) táto možnosť naozaj nie je, zrejme sa SLSP snaží presvedčiť firemných klientov, aby prešli na Business24. Avšak viacero klientov nám potvrdilo, že sa im to na pobočke vybaviť podarilo aj pre George-a.
Ahojte, prave prechadzam z TB do CSOB a vyzera to tak, ze sa tam zatial nic nezmenilo a na zasielanie vypisov a pohybov na ucte sa da nastavit iba jedna mailova adresa.
Druhy problem tam je, ze ak si necham pohyby posielat na mail Superfaktury a zaroven aj cez SMS (aby som mal okamzity prehlad), neviem urobit to, aby mailom chodili iba kredity a cez SMS aj debety.
Otazka teda je, ako si vie Superfaktura poradit s tym, ak jej budu chodit aj informacie o vyberoch, nie len o kreditoch? Nenastane nejaky chaos? Dakujem!!
Zdravíme,
pri párovaní nám môžu chodiť kredity aj debety – debety by sa snažili napárovať k už evidovaným nákladom (prípadne k vystavenému dobropisu).
Dobrý deň,
v zozname bánk a ich nastavení som nenašiel Prima banku. Je táto banka stále podporovaná? Podobá sa nastavenie IB niektorej z vyššie uvedených bankových ústavov? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň, párovanie platieb z Prima banky je podporované. Návod nastavenia emailových notifikácii v IB Prima banky doplníme.
Nie je mozne vyriesit SLSP jednoducho tak, ze si necham zasielat vypisy na moj prideleny mail v internetbankingu, a v nastaveni mojho mailu si nastavim preposielanie podla povodneho odosielatela. Myslim zeby Vam to malo stacit na spravnu funkcnost nie ?
Dobrý deň, tieto emaily musia chodiť priamo z banky, funkcia neakceptuje „forwardnuté“, alebo inak preposielané emaily.
neviete na toto urobit nejaku vynimku ked si to klient povoli/nastavi v admine?
mame tu banky ktore dovoluju pridat iba jeden email na notifikacie.. tiez to nemam ako vyriesit v csob.. oni to urcite tak skoro nezmenia..
Dobry den,
sparovanie platieb z UniCredit bank nefunguje?
Dobrý deň, Katka. Veruže emailové notifikácie od UCB nepárujeme – táto banka neposiela v notifikáciách údaje potrebné na automatické spárovanie platby s faktúrou.
Dobrý deň, prosím vás, vedel by sa mi niekto ozvať, kto po 2018 paroval účet v slsp? Nikto nič na danej pobočke ani infolinke nevie, rada by som ich presnejšie navigovala a dovolať sa teraz do Ba a niečo zistiť očividne tiež nadlho 😀 ďakujem krásne na mail luckaterneny@gmail.com.
Dobrý deň, chcem sa opýtať ak budem na FA generovať VS napríklad číslo zmluvy, alebo objednávky a ide o o opakované faktúry (štvrťročné), môže sa stať, že budem mať v rovnakom čase nevypárované (či už úplne, albo čiastočne) aj dve faktúry s rovnaým VS. Ako bude postupovať algoritmus, keď príde platba s takým VS ? Čo ak príde väčšia, ako prvá faktúra ? Dopáruje zvyšok do druhej s rovnakým VS ?
Dobrý deň, ak dobre rozumiem, budete mať pre jedného klienta vytvorených viac dokladov s tým istým VS. Jedna faktúra by bola napríklad čiastočne uhradená alebo by jej chýbala iná suma na doplatenie ako na tej druhej faktúry. V takomto prípade by sa platba s dokladmi nespárovala. Takúto platbu by ste vedeli rozdeliť medzi doklady ručne v časti „Nástroje->Platby“ kliknutím na „Priradiť“ a výberom daných dokladov.