Pri odosielaní e-mailov sa môžu objaviť rôzne chybové hlásenia súvisiace s nastavením SMTP, pripojením k serveru alebo veľkosťou správy. V tomto článku sme zhrnuli najčastejšie chyby, ktoré sa pri odosielaní e-mailov v SuperFaktúre môžu vyskytnúť, spolu s postupmi, ako ich vyriešiť 🙂
| Kód chyby | Typ problému | Čo s tým? |
| 554 | Blokované odosielanie | Mrknite na riešenie |
| 551 | Neznáma adresa odosielateľa | Mrknite na riešenie |
| 535 | Autentifikácia – nesprávne údaje alebo vypršaná autorizácia | Mrknite na riešenie |
| 454, 110 | Spojenie so serverom – výpadok alebo timeout | Mrknite na riešenie |
| 450 | Prekročený limit – príliš veľká príloha / email | Mrknite na riešenie |
| 421 | Vyťaženosť servera e-mailového poskytovateľa | Mrknite na riešenie |
Blokované odosielanie (kód chyby: 554)
Server e-mailového poskytovateľa odmietol odoslanie e-mailu na dané e-mailové adresy.
Možné dôvody:
- E-mail alebo IP adresa príjemcu je na blacklistu.
- Prekročenie kvóty pre odosielanie nastavené poskytovateľom.
Príklad chybového hlásenia:
- Chyba: 554 5.7.1 Message rejected due to local policy
Ako to vyriešiť?
- Prosíme, obráťte sa na svojho poskytovateľa e-mailu – veríme, že vám bude schopný poradiť, kde by mohol byť problém. Z našej strany bohužiaľ nemáme možnosť riešenia.
Neznáma adresa odosielateľa (kód chyby: 551)
- Najčastejším dôvodom je, že pri nastavení SMTP nemáte v účte SuperFaktúry v časti „Môj profil → Aplikácie → E-maily a SMS“ zaškrtnuté políčko „Uvádzať ako odosielateľa SMTP e-mail“.
- V prípade, že nastavenie máte už dlhšiu dobu a začala sa objavovať táto chyba, mohlo dôjsť k zmene podmienok u vášho e-mailového poskytovateľa, ktorý teraz kontroluje e-mail odosielateľa s odosielateľom nastaveným pre daný SMTP účet.
- Chyba na strane SMTP : 551 Blocked, unknown email adress in envelope-sender or From header.
- V účte SuperFaktúry v časti „Môj profil → Aplikácie → E-maily a SMS“ zaškrtnite políčko „Uvádzať ako odosielateľa SMTP e-mail“.
Autentifikácia — nesprávne prihlasovacie údaje (kód chyby: 535)
Nepodarilo sa pripojiť k serveru poskytovateľa.
Možné dôvody:
- nesprávne vyplnené SMTP údaje (heslo, port, hostiteľ, …)
- vypršaná autorizácia
Príklady chybových hlásení:
- Chyba na strane SMTP: 535 Incorrect authentication data
- Chyba: Email sa nepodarilo odoslať. Chyba 535 5.7.8. Error: authentication failed
Ako to vyriešiť?
- Skontrolujte si svoje SMTP nastavenia v účte SuperFaktúry v časti „Môj profil → Aplikácie → E-maily a SMS“. Pomôcť vám s tým môže aj tento náš článok.
- Ak používate odosielanie cez Gmail alebo Office, problém môže byť vo vypršanej autorizácii. V účte SuperFaktúry v časti „Môj profil → Aplikácie → E-maily a SMS“ nastavte odosielanie cez SuperFaktúru a zmeny uložte. Následne opäť zvoľte odosielanie cez Gmail/Office a vykonajte novú autorizáciu.
Spojenie so serverom — problém s pripojením (kód chyby: 454, 110)
Nepodarilo sa pripojiť k serveru poskytovateľa.
Možné dôvody:
- Krátkodobý výpadok servera vášho e-mailového poskytovateľa.
- V časovom limite sme nedostali žiadnu odpoveď zo strany e-mailového poskytovateľa.
- Chyba:“SMTP error: 110: Connection timed out“
- Chyba na strane SMTP: timeout
- Chyba: Email nebol odoslaný – Chyba na strane SMTP: 454 4.7.0 Temporary authentication failure: Connection lost to authentication server.
- Skúste e-mail poslať o chvíľu znova. Ak by problém pretrvával, skúste sa, prosím, opýtať svojho poskytovateľa e-mailu, či nemá momentálne výpadok.
Veľkosť prílohy — e-mail je príliš veľký (kód chyby: 450)
Možné dôvody:
- E-mail sa nepodarilo odoslať z dôvodu dosiahnutia limitu nastaveného na serveri na strane vášho poskytovateľa.
- Chyba: 450 4.7.1 Policy Rejection- Quota Exceeded“.
- Skúste sa, prosím, informovať u svojho poskytovateľa e-mailu na limit veľkosti správy alebo ju odošlite o chvíľu neskôr.
Vyťaženosť servera e-mailového poskytovateľa (kód chyby: 421)
Možné dôvody:
- Dočasne vyťažený server cielového e-mailového poskytovateľa – adresáta (prijímateľa).
- Chyba na strane SMTP: 421 4.3.O System failure occured. Please report to.
- Skúste, prosím, e-mail odoslať o niečo neskôr.
Ak sa vám problém napriek tomu nedarí vyriešiť alebo sa zobrazená hláška v tomto článku nenachádza, pošlite nám, prosím, snímku obrazovky s chybou na adresu info@superfaktura.sk alebo nám napíšte do chatu. Radi sa na to pozrieme a pomôžeme vám problém vyriešiť 🙂
