Pri odosielaní e-mailov sa môžu objaviť rôzne chybové hlásenia súvisiace s nastavením SMTP, pripojením k serveru alebo veľkosťou správy. V tomto článku sme zhrnuli najčastejšie chyby, ktoré sa pri odosielaní e-mailov v SuperFaktúre môžu vyskytnúť, spolu s postupmi, ako ich vyriešiť 🙂

Kód chyby Typ problému Čo s tým?
554 Blokované odosielanie Mrknite na riešenie
551 Neznáma adresa odosielateľa Mrknite na riešenie
535 Autentifikácia – nesprávne údaje alebo vypršaná autorizácia Mrknite na riešenie
454, 110 Spojenie so serverom – výpadok alebo timeout Mrknite na riešenie
450 Prekročený limit – príliš veľká príloha / email Mrknite na riešenie
421 Vyťaženosť servera e-mailového poskytovateľa Mrknite na riešenie

Blokované odosielanie (kód chyby: 554)

Server e-mailového poskytovateľa odmietol odoslanie e-mailu na dané e-mailové adresy.

Možné dôvody:

  • E-mail alebo IP adresa príjemcu je na blacklistu.
  • Prekročenie kvóty pre odosielanie nastavené poskytovateľom.

Príklad chybového hlásenia:

  • Chyba: 554 5.7.1 Message rejected due to local policy

Ako to vyriešiť?

  • Prosíme, obráťte sa na svojho poskytovateľa e-mailu – veríme, že vám bude schopný poradiť, kde by mohol byť problém. Z našej strany bohužiaľ nemáme možnosť riešenia.

Neznáma adresa odosielateľa (kód chyby: 551)

E-mail odosielateľa nezodpovedá odosielateľovi nastavenému pre daný SMTP účet.
Možné dôvody:
  • Najčastejším dôvodom je, že pri nastavení SMTP nemáte v účte SuperFaktúry v časti „Môj profil → Aplikácie → E-maily a SMS“ zaškrtnuté políčko „Uvádzať ako odosielateľa SMTP e-mail“.
  • V prípade, že nastavenie máte už dlhšiu dobu a začala sa objavovať táto chyba, mohlo dôjsť k zmene podmienok u vášho e-mailového poskytovateľa, ktorý teraz kontroluje e-mail odosielateľa s odosielateľom nastaveným pre daný SMTP účet.
Príklad chybového hlásenia:
  • Chyba na strane SMTP : 551 Blocked, unknown email adress in envelope-sender or From header.
Ako to vyriešiť?
Uvádzať ako odosielateľa SMTP e-mail

Uvádzať ako odosielateľa SMTP e-mail

Autentifikácia — nesprávne prihlasovacie údaje (kód chyby: 535)

Nepodarilo sa pripojiť k serveru poskytovateľa.

Možné dôvody:

  • nesprávne vyplnené SMTP údaje (heslo, port, hostiteľ, …)
  • vypršaná autorizácia

Príklady chybových hlásení:

  • Chyba na strane SMTP: 535 Incorrect authentication data
  • Chyba: Email sa nepodarilo odoslať. Chyba 535 5.7.8. Error: authentication failed

Ako to vyriešiť?

Spojenie so serverom — problém s pripojením (kód chyby: 454, 110)

Nepodarilo sa pripojiť k serveru poskytovateľa.

Možné dôvody:

  • Krátkodobý výpadok servera vášho e-mailového poskytovateľa.
  • V časovom limite sme nedostali žiadnu odpoveď zo strany e-mailového poskytovateľa.
Príklady chybových hlásení:
  • Chyba:“SMTP error: 110: Connection timed out“
  • Chyba na strane SMTP: timeout
  • Chyba: Email nebol odoslaný – Chyba na strane SMTP: 454 4.7.0 Temporary authentication failure: Connection lost to authentication server.
Ako to vyriešiť?
  • Skúste e-mail poslať o chvíľu znova. Ak by problém pretrvával, skúste sa, prosím, opýtať svojho poskytovateľa e-mailu, či nemá momentálne výpadok.

Veľkosť prílohy — e-mail je príliš veľký (kód chyby: 450)

Možné dôvody:

  • E-mail sa nepodarilo odoslať z dôvodu dosiahnutia limitu nastaveného na serveri na strane vášho poskytovateľa.
Príklad chybového hlásenia:
  • Chyba: 450 4.7.1 Policy Rejection- Quota Exceeded“.
Ako to vyriešiť?
  • Skúste sa, prosím, informovať u svojho poskytovateľa e-mailu na limit veľkosti správy alebo ju odošlite o chvíľu neskôr.

Vyťaženosť servera e-mailového poskytovateľa (kód chyby: 421)

Možné dôvody:

  • Dočasne vyťažený server cielového e-mailového poskytovateľa – adresáta (prijímateľa).
Príklady chybových hlásení:
  • Chyba na strane SMTP: 421 4.3.O System failure occured. Please report to.
Ako to vyriešiť?
  • Skúste, prosím, e-mail odoslať o niečo neskôr.

Ak sa vám problém napriek tomu nedarí vyriešiť alebo sa zobrazená hláška v tomto článku nenachádza, pošlite nám, prosím, snímku obrazovky s chybou na adresu info@superfaktura.sk alebo nám napíšte do chatu. Radi sa na to pozrieme a pomôžeme vám problém vyriešiť 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto stránka používa Akismet na obmedzenie spamu. Zistite, ako sa spracovávajú údaje o vašich komentároch.