Chceli by ste ušetriť čas a nechať faktúry vystavovať automaticky? Skvelé rozhodnutie! Prepojte si svoj e-shop na Shoptete so SuperFaktúrou – a nechajte fakturáciu pracovať za vás.
A nejde len o faktúry. Získate aj prehľad, automatizáciu a množstvo ďalších výhod.
Čo budete potrebovať?
- Aktívny účet na Shoptete
- Účet v SuperFaktúre s prémiovým alebo skúšobným členstvom
- Chuť prepojiť si e-shop s fakturačným pomocníkom, ktorý šetrí čas aj nervy
1. Inštalácia doplnku
Na začiatku si do Shoptetu pridajte náš doplnok:
- Pre slovenské e-shopy: https://doplnky.shoptet.sk/superfaktura
- Pre české e-shopy: https://doplnky.shoptet.cz/superfaktura
Inštalácia je otázkou chvíľky. Doplnok nájdete v administrácii Shoptetu, kde ho aktivujete.
2. Autorizácia doplnku
Aby prepojenie správne fungovalo, najskôr je potrebné doplnku udeliť prístup k vášmu účtu v SuperFaktúre. K tomu budete potrebovať API údaje:
- Prihláste sa do svojho účtu v SuperFaktúre
- V hornom menu kliknite na Nástroje → API
- V zobrazenom okne uvidíte:
- API e-mail
- ID firmy (Company ID)
- API kľúč – zobrazí sa po zadaní prihlasovacieho hesla
Tieto údaje následne vložte do doplnku SuperFaktúry v Shoptete v časti „Autorizácia“. Nezabudnite taktiež vybrať správnu verziu SuperFaktúry podľa toho, ktorú používate:
Pozor: Po vyplnení si údaje skontrolujte – pri nesprávne zadaných údajoch autorizácia zlyhá.
3. Vystavenie faktúry
V záložke „Vystavenie faktúry“ v nastavení doplnku si zvolíte, kedy sa má faktúra automaticky vytvoriť – teda:
- spôsob platby (napr. prevodom, na dobierku, kartou a pod.)
- stav objednávky, pri ktorom sa má faktúra vystaviť
Takto vytvorené faktúry si následne jednoducho stiahnete vo svojom účte v SuperFaktúre – nájdete ich v záložke „Faktúry“.
Ak vám nevyhovujú prednastavené stavy objednávok, v administrácii Shoptetu v časti „Nastavenia → Objednávky → Stavy“ si ich môžete upraviť podľa svojich preferencií.
4. Nastavenie dokladov
Čo všetko si môžete nastaviť?
- Variabilný symbol – číslo faktúry alebo objednávky
- Dátum vystavenia – aktuálny dátum alebo dátum prijatia objednávky
- Zdaniteľné plnenie – dátum vytvorenia dokladu, dátum objednávky alebo žiadny dátum
- Jazyk dokladu – jazyk e-shopu alebo jeden zo 14 dostupných jazykov
- ID loga – ak máte viac e-shopov a v SuperFaktúre uložené rôzne logá, každé má svoje ID. Správne ID vložte do poľa „ID loga“. Ak máte iba jedno logo, pole môžete nechať prázdne.
- ID číselníkov – ak používate viac číselných radov (napr. pre faktúry, zálohové faktúry alebo dobropisy), môžete vložiť ID príslušného číselníka:
- ID číselníka pre faktúry
- ID číselníka pre zálohové faktúry
- ID číselníka pre dobropisy
- ID bankového účtu – ak používate viac bankových účtov, každý má v SuperFaktúre svoje ID. Zadajte ten, ktorý chcete používať. Ak máte len jeden účet, pole nechajte prázdne.
Zaškrtávacie možnosti – čo ešte môžete zapnúť?
- Vystaviť dobropis pri stornovanej objednávke – SuperFaktúra vystaví dobropis automaticky
- Aktualizovať údaje klienta – zmeny v údajoch zákazníka sa prenesú do adresára kontaktov v SuperFaktúre
- Fakturácia s DPH / bez DPH – podľa vášho obchodného režimu
- Režim OSS – ak využívate režim One Stop Shop
- Pridať halierové vyrovnanie – zaokrúhlenie pri platbe v hotovosti
Údaje o vystaviteľovi faktúry a informácie o položkách
Kto faktúru vystavil?
V tejto časti si môžete vyplniť informácie o vystaviteľovi dokladu – konkrétne napríklad vaše meno či názov firmy, telefón, web a e-mail.
Ak tieto údaje nevyplníte, použije sa automaticky pätička zadaná vo vašom účte v SuperFaktúre.
Popis položiek vo faktúre
V časti „Popis položky“ si môžete nastaviť, aké informácie sa majú pri produktoch na faktúre zobrazovať. Môžete použiť jednoduché skratky:
- #CODE# – zobrazí kód produktu. Pokiaľ máte v SuperFaktúre vyplnený cenník alebo sklad a ku každej položke uvedenej SKU (unikátny kód), ktorý zodpovedá kódu produktu v Shoptete, môžete vďaka tomu ľahko sledovať skladové zásoby priamo v SuperFaktúre.
- #BRAND# – značka alebo výrobca
- #NAME# – názov produktu zo Shoptetu
- #WARRANTYDESCRIPTION# – informácia o variante produktu
- #WEIGHT# – hmotnosť produktu
Tip: Skratky môžete ľubovoľne kombinovať a vytvoriť si vlastný popis položky.
5. Účtovníctvo
Aby sa vám aj vašej účtovníčke lepšie pracovalo, preto nájdete v záložke „Účtovníctvo“ možnosť nastaviť si:
- syntetické účty
- analytické účty
- predkontácie – samostatne pre tovar, služby, dopravu a platby
Vaša účtovníčka vám za to poďakuje – vďaka správnemu nastaveniu bude export do účtovného systému rýchlejší, prehľadnejší a bez zbytočných komplikácií.
6. Emaily
V záložke „E-maily“ si môžete nastaviť vlastnú šablónu na odosielanie dokladov zákazníkom. A nielen to – navyše môžete určiť, aby sa faktúra po vystavení automaticky odoslalo s pripraveným textom.
Ako na to?
- Zaškrtnite možnosť „Odoslať doklad emailom“
- Vyplňte predmet e-mailu
- Pridajte vlastný text šablóny
Ak si šablónu nevytvoríte, nevadí – systém automaticky použije predvolené nastavenia z vášho účtu v SuperFaktúre v časti „Môj profil → Aplikácia → E-maily a SMS“.