Chceli by ste ušetriť čas a nechať faktúry vystavovať automaticky? Skvelé rozhodnutie! Prepojte si svoj e-shop na Shoptete so SuperFaktúrou – a nechajte fakturáciu pracovať za vás.

A nejde len o faktúry. Získate aj prehľad, automatizáciu a množstvo ďalších výhod.

Čo budete potrebovať?

  • Aktívny účet na Shoptete
  • Účet v SuperFaktúre s prémiovým alebo skúšobným členstvom
  • Chuť prepojiť si e-shop s fakturačným pomocníkom, ktorý šetrí čas aj nervy

1. Inštalácia doplnku

Na začiatku si do Shoptetu pridajte náš doplnok:

Inštalácia je otázkou chvíľky. Doplnok nájdete v administrácii Shoptetu, kde ho aktivujete.

2. Autorizácia doplnku

Aby prepojenie správne fungovalo, najskôr je potrebné doplnku udeliť prístup k vášmu účtu v SuperFaktúre. K tomu budete potrebovať API údaje:

  • Prihláste sa do svojho účtu v SuperFaktúre
  • V hornom menu kliknite na Nástroje → API
  • V zobrazenom okne uvidíte:
    • API e-mail
    • ID firmy (Company ID)
    • API kľúč – zobrazí sa po zadaní prihlasovacieho hesla

Tieto údaje následne vložte do doplnku SuperFaktúry v Shoptete v časti „Autorizácia“. Nezabudnite taktiež vybrať správnu verziu SuperFaktúry podľa toho, ktorú používate:

Autorizácia prepojenia

Pozor: Po vyplnení si údaje skontrolujte – pri nesprávne zadaných údajoch autorizácia zlyhá.

3. Vystavenie faktúry

V záložke „Vystavenie faktúry“ v nastavení doplnku si zvolíte, kedy sa má faktúra automaticky vytvoriť – teda:

  • spôsob platby (napr. prevodom, na dobierku, kartou a pod.)
  • stav objednávky, pri ktorom sa má faktúra vystaviť

Takto vytvorené faktúry si následne jednoducho stiahnete vo svojom účte v SuperFaktúre – nájdete ich v záložke „Faktúry“.

Ak vám nevyhovujú prednastavené stavy objednávok, v administrácii Shoptetu v časti „Nastavenia → Objednávky → Stavy“ si ich môžete upraviť podľa svojich preferencií.

Vystavenie faktúry

4. Nastavenie dokladov

Čo všetko si môžete nastaviť?

  • Variabilný symbol – číslo faktúry alebo objednávky
  • Dátum vystavenia – aktuálny dátum alebo dátum prijatia objednávky
  • Zdaniteľné plnenie – dátum vytvorenia dokladu, dátum objednávky alebo žiadny dátum
  • Jazyk dokladu – jazyk e-shopu alebo jeden zo 14 dostupných jazykov
  • ID loga – ak máte viac e-shopov a v SuperFaktúre uložené rôzne logá, každé má svoje ID. Správne ID vložte do poľa „ID loga“. Ak máte iba jedno logo, pole môžete nechať prázdne.
  • ID číselníkov – ak používate viac číselných radov (napr. pre faktúry, zálohové faktúry alebo dobropisy), môžete vložiť ID príslušného číselníka:
    • ID číselníka pre faktúry
    • ID číselníka pre zálohové faktúry
    • ID číselníka pre dobropisy
  • ID bankového účtu – ak používate viac bankových účtov, každý má v SuperFaktúre svoje ID. Zadajte ten, ktorý chcete používať. Ak máte len jeden účet, pole nechajte prázdne.

Zaškrtávacie možnosti – čo ešte môžete zapnúť?

  • Vystaviť dobropis pri stornovanej objednávke – SuperFaktúra vystaví dobropis automaticky
  • Aktualizovať údaje klienta – zmeny v údajoch zákazníka sa prenesú do adresára kontaktov v SuperFaktúre
  • Fakturácia s DPH / bez DPH – podľa vášho obchodného režimu
  • Režim OSS – ak využívate režim One Stop Shop
  • Pridať halierové vyrovnanie – zaokrúhlenie pri platbe v hotovosti

Údaje o vystaviteľovi faktúry a informácie o položkách

Kto faktúru vystavil?
V tejto časti si môžete vyplniť informácie o vystaviteľovi dokladu – konkrétne napríklad vaše meno či názov firmy, telefón, web a e-mail.

Ak tieto údaje nevyplníte, použije sa automaticky pätička zadaná vo vašom účte v SuperFaktúre.

Popis položiek vo faktúre
V časti „Popis položky“ si môžete nastaviť, aké informácie sa majú pri produktoch na faktúre zobrazovať. Môžete použiť jednoduché skratky:

  • #CODE# – zobrazí kód produktu. Pokiaľ máte v SuperFaktúre vyplnený cenník alebo sklad a ku každej položke uvedenej SKU (unikátny kód), ktorý zodpovedá kódu produktu v Shoptete, môžete vďaka tomu ľahko sledovať skladové zásoby priamo v SuperFaktúre.
  • #BRAND# – značka alebo výrobca
  • #NAME# – názov produktu zo Shoptetu
  • #WARRANTYDESCRIPTION# – informácia o variante produktu
  • #WEIGHT# – hmotnosť produktu

Tip: Skratky môžete ľubovoľne kombinovať a vytvoriť si vlastný popis položky.

Nastavenie dokladov

5. Účtovníctvo

Aby sa vám aj vašej účtovníčke lepšie pracovalo, preto nájdete v záložke „Účtovníctvo“ možnosť nastaviť si:

  • syntetické účty
  • analytické účty
  • predkontácie – samostatne pre tovar, služby, dopravu a platby

Vaša účtovníčka vám za to poďakuje – vďaka správnemu nastaveniu bude export do účtovného systému rýchlejší, prehľadnejší a bez zbytočných komplikácií.

Účtovníctvo

6. Emaily

V záložke „E-maily“ si môžete nastaviť vlastnú šablónu na odosielanie dokladov zákazníkom. A nielen to – navyše môžete určiť, aby sa faktúra po vystavení automaticky odoslalo s pripraveným textom.

Ako na to?

  • Zaškrtnite možnosť „Odoslať doklad emailom“
  • Vyplňte predmet e-mailu
  • Pridajte vlastný text šablóny

Emaily

Ak si šablónu nevytvoríte, nevadí – systém automaticky použije predvolené nastavenia z vášho účtu v SuperFaktúre v časti „Môj profil → Aplikácia → E-maily a SMS“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto stránka používa Akismet na obmedzenie spamu. Zistite, ako sa spracovávajú údaje o vašich komentároch.